Terapia neurobiologiczna powstała w oparciu na temat wiedzy o plastyczności mózgu, czyli zmianie reprezentacji korowych w wyniku doświadczeń. Dziecko rozwija swoje umiejętności poprzez działanie, aktywność. Program terapii przewiduje dostosowanie ćwiczeń do możliwości dziecka i jego wieku rozwojowego. Należy pamiętać, że ćwiczenia zbyt łatwe lub zbyt trudne nie mają żadnej wartości terapeutycznej.
W procesie terapii zwracam uwagę na rozwijanie wszystkich sfer i funkcji poznawczych. Ćwiczenia obejmują przede wszystkim:
- spostrzeganie wzrokowe,
- spostrzeganie słuchowe,
- pamięć,
- motorykę (małą i dużą)
- umiejętności społeczne,
- stymulowanie systemu językowego,
- rozwój zabawy,
- stymulowanie lewej półkuli mózgu,
- umiejętności kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego,
- umiejętność czytania metodą sylabową.
Praktyka logopedyczna obejmuje:
- diagnozę logopedyczną,
- terapię zaburzeń mowy i komunikacji – dysleksja, dyslalia, alalia, afazja, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, wady genetyczne,
- terapię wad wymowy – sygmatyzm (seplenienie), kappacyzm, gammacyzm, rotacyzm, mowa bezdźwięczna,
- wczesna interwencja logopedyczna,
- nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną,
- przygotowywanie dzieci do pójścia do pierwszej klasy.