31 marca 2018

Terapia

Terapia neurobiologiczna powstała w oparciu na temat wiedzy o plastyczności mózgu, czyli zmianie reprezentacji korowych w wyniku doświadczeń. Dziecko rozwija swoje umiejętności poprzez działanie, aktywność. Program terapii przewiduje dostosowanie ćwiczeń do możliwości dziecka i jego wieku rozwojowego. Należy pamiętać, że ćwiczenia zbyt łatwe lub zbyt trudne nie mają żadnej wartości terapeutycznej.

W procesie terapii zwracam uwagę na rozwijanie wszystkich sfer i funkcji poznawczych. Ćwiczenia obejmują przede wszystkim:

  • spostrzeganie wzrokowe,
  • spostrzeganie słuchowe,
  • pamięć,
  • motorykę (małą i dużą)
  • umiejętności społeczne,
  • stymulowanie systemu językowego,
  • rozwój zabawy,
  • stymulowanie lewej półkuli mózgu,
  • umiejętności kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • umiejętność czytania metodą sylabową.

 

Praktyka logopedyczna obejmuje:

  • diagnozę logopedyczną,
  • terapię zaburzeń mowy i komunikacji – dysleksja, dyslalia, alalia, afazja, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, wady genetyczne,
  • terapię wad wymowy – sygmatyzm (seplenienie), kappacyzm, gammacyzm, rotacyzm, mowa bezdźwięczna,
  • wczesna interwencja logopedyczna,
  • nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną,
  • przygotowywanie dzieci do pójścia do pierwszej klasy.
Zadzwoń